lördag 25 juli 2009

Vaccinet innehåller ägg, svin och haj?!

Om man undersöker vad svininfluensa-vaccinet är gjort av, kan man snabbt se att det innehåller fetter från både haj och svin, men det innehåller även ägg eftersom viruset har odlats i ägg. Det innebär ju att flera grupper inte kan eller vill ta vaccinet. Dels äggallergiker men även veganer och muslimer kan komma att dra sig från att vaccinera sig. Personligen kommer jag inte ta något vaccin mot svininfluensan som redan innan har visat sig mild och enligt nya rön visat sig vara 3 gånger svagare än en vanlig influensa.

Läs innehållsförteckningen här: http://konspirationer-och-sanningar.blogspot.com/2009/07/sa-har-giftigt-ar-vaccinet-las.html

Mer i media: (Dn, Dn, SvD, Ab, Ab, Ex, Ex, Ex, alltombarn)

5 kommentarer:

  1. Hoppas du får svininfluensan, coolboy94.

    SvaraRadera
  2. Tack, det hoppas jag också. Då har jag ett immunologiskt grundskydd som dom som tagit vaccinet INTE har. Och det skyddet kan vara ovärderligt om och när svininfluensan BLIR farlig.

    SvaraRadera
  3. Bra immunförsvar = sjukast av influensan25 juli 2009 kl. 18:22

    Jag hoppas att du INTE får influensan. För din skull och för min skull.
    Tror att ytterst få människor skulle välja bort vaccinet av etiska skäl.
    En intressant fråga är: har man några moraliska skyldigheter att vaccinera sig ?

    Jag har min åsikt, men frågan är svår att svara på. Låter du bli att vaccinera dig ökar risken att influensan sprids, därmed finns en solidaritetsaspekt i det hela.

    Äggallergiker är mig veterligen inte så känsliga att det skulle spela roll, men det får en läkare svara på.

    Men det immunologiska grundskyddet...? Vi som normalt är friska med gott immunförsvar är ju de som verkar drabbas hårdast av svininfluensan just eftersom vårt immunsystem attackerar viruset hårt och gör oss svaga och mottagliga för andra infektioner och åkommor.

    Tror faktiskt hellre på smittskyddsinstitutet än konspirationer.blogspot.com

    Vaccinera mera !

    SvaraRadera
  4. Tyvärr har du helt fel. med det immunologiska grundskyddet avser jag givetvis det skydd som gäller A(H1N1). Att ha haft influensan ger ett bredare skydd mot liknande influensor än vaccinet gör.

    Dessutom är den största risken för att viruset skall mutera till något värre inte människopoppulationen utan det hot som djuruppfödningen utgör.

    Att det skulle finnas en solidaritets aspekt hade kunnat gälla om svininfluensan varit farligare eller om inte vaccinet vore så farligt eller om det hade funnits ett bättre immunologiskt skydd om influensan.

    SvaraRadera
  5. Hur kan ni vara så jävla elaka som hoppas att någon ska få svin skiten? hur jävla pantad är man då? jag vägrar ta den och tycker att de e jävligt korkat att folk tar den då den gör mer skada än nytta å att folk inte fattar att de ändå inte kommer hjälpa er som tar den! Även du som tar den kan bli dödligt sjuk!! så jag hoppas att ni får ångra er för att ha tagit den!! iaf ni sjuka jävlar som vill att folk ska få svinis bara för att man inte tar vaccinet!!

    SvaraRadera